Meny

Vi såg en möjlighet att ta idén vidare och kunna hjälpa fler människor


THE BREWHOUSE AWARD

Förra året vann Bikelock tävlingskategorin Young Innovation i The Brewhouse Award med sin låsbara mutter som motverkar cykelstölder. Ta del av Bikelocks VD, Edvin Brogelands tankar om The Brewhouse Award och vad som har hänt sedan vinsten.

— Vi sökte till The Brewhouse Award eftersom vi ville ta vår idé till nästa nivå. Vi såg en möjlighet att ta idén vidare och kunna hjälpa fler människor. Vi är mycket tacksamma för vinsten och pengarna som kommer att gå till att starta aktiebolag. Så det kommer att vara till jättestor hjälp, säger Edvin.

En innovatin lösning

Motiveringen till vinsten gjorde gällande att Bikelock hade ”en innovativ lösning på ett problem som alla kan känna igen sig i. Smart, skalbar och med stor potential”. Just ordet innovation är något som Edvin har funderat på och som han tycker inte nödvändigtvis måste har med tekniska lösningar att göra.

— En innovation är när man ser ett behov eller ett problem och tänker utanför boxen för att hitta en lösning. En innovation måste inte vara en teknisk pryl, vilket många verkar tro, utan det kan lika gärna vara ett tillvägagångssätt eller ett nytt sätt att tänka.

Deal med Jula

En hel del har hänt för Bikelock sedan de vann kategorin Young innovation i The Brewhouse Award och fokus har legat på att få ut produkten på marknaden. Bland annat har de lyckats få till en deal med Jula och fortsatt arbetet med att få in produkten i cykelaffärer i hela landet. Edvin vill avslutningsvis uppmana andra som funderar på att vara med och tävla i The Brewhouse Award att ta chansen.

— Sök! Det skadar inte. Även om man inte vinner så får man chansen att medverka på en supertrevlig gala och får mycket bra feedback om sin idé.

 

Tävla i årets upplaga av The Brewhouse Award fram till 30 september

https://brewhouse.se/the-brewhouse-award

 

Webbyrå mkmedia
Till toppen