Meny

Välkommen Susanne Wigholm!


Precis innan jul kom den glada nyheten från Västra Götalandsregionen att Brewhouse beviljats medel för att under två år utveckla affärsidétävlingen My Mission. Detta innebär bland annat att vi anställer en ny projektledare.

Under sju år har tävlingen My Mission genererat över 2000 inlämnade idéer och idag drivs mer än 100 företag runt om i landet med en direkt koppling till tävlingen. Tävlingen har även inspirerat andra organisationer runt om i landet att initiera idétävlingar inom just den kulturella och kreativa sektorn.

Anna Svensdotter Dimle, verksamhetschef och konstnärlig ledare på kulturklustret Brewhouse i Göteborg.

En nöjd Anna Svensdotter Dimle, verksamhetschef och konstnärlig ledare på Brewhouse.

– Det känns fantastiskt att vi lyckats att inspirera så många kreatörer att delta och vi hoppas givetvis att företagen runt om i landet även är hållbara över tid. Tajmingen känns helt rätt för att lyfta tävlingen till nästa nivå och bli en än mer nyskapande plattform mellan våra kreatörer och näringsliv. Jag vill inte berätta så mycket mer om tankarna runt utvecklingen men jag lovar att vi kommer att sätta avtryck långsiktigt, säger Anna Svensdotter Dimle, verksamhetschef och konstnärlig ledare på Brewhouse.

I dagarna har en projektledare anställts för att koordinera utvecklingsarbetet med My Mission. Vi välkomnar och presenterar ett välbekant ansikte på Brewhouse, Susanne Wigholm. Hon har tidigare utvecklat sitt företag ArtDelight Event & Marketing på Brewhouse Inkubator. Susanne orienterar sig vant inom den kulturella och kreativa sektorn då hon även arbetar som event- och marknadsföringskonsult och arrangerar konstutställningar i pop up-form.

Hej och välkommen Susanne! Vad har du för bakgrund?

– Den första delen av min yrkeserfarenhet ligger mestadels inom kundservice, försäljning och teknik innan jag 2008 startade en webbshop med väggkonst från olika delar av världen. Efter ett antal år lades företaget ner, men jag kände fortfarande ett starkt sug efter att vara egen företagare. Något år senare startade jag mitt nuvarande bolag ArtDelight Event & Marketing i vilket jag stöttar konstnärer och andra kreatörer inom event, marknadsföring och med coachning mm.

Susanne Wigholm, ny projektledare på Brewhouse.

Susanne Wigholm, ny projektledare på Brewhouse.

Vad tar du med dig från din egen tid i inkubatorn?

– Att man ska våga tro på sin affärsidé och att vrida och vända på den ofta, gärna tillsammans med andra entreprenörer, för att hitta nya infallsvinklar och affärsmöjligheter. Samhället och potentiella kunder förändras och så bör även ens idé göra. Sen var det otroligt värdefullt att ha en affärsrådgivare att bolla sina tankar och idéer med och att vara omgiven av andra kreativa och inspirerande personer som är i en liknande situation som en själv.

Vad brinner du för?

– Åh, en massa saker, men om jag ska nämna några; konst, entreprenörskap och att hjälpa drivna människor och företagare framåt. Jag älskar att planera, strukturera, vara spindeln i nätet och arrangera event av olika slag – projektleda, helt enkelt. Den bästa känslan är när min kompetens verkligen gör skillnad.

Vad blir din roll på Brewhouse?

– Jag kommer att arbeta som projektledare på Brewhouse och koordinera utvecklingsarbetet med affärsidétävlingen My Mission. Identiteten kommer att stärkas och konceptet ska utvecklas så håll ögonen öppna för lanseringen under året. Och just nu ser jag fram emot att vara en del av hela Brewhouse utveckling. Jag har själv upplevt,  på nära håll, vilken skillnad verksamheten kan göra för en enskild kreatör. Jag är stolt över att få vara en del av Brewhouse framtid.

Välkommen!

– Tack!

Webbyrå mkmedia
Till toppen