Meny

Välkommen NK! Partner till The Brewhouse Award.


The Brewhouse Award är tävlingen som sätter fokus på nya idéer och innovationer inom kulturella och kreativa branscher. Ett viktigt led i att skapa trovärdighet för tävlingen och att nå ut till nya målgrupper är samarbete med både näringslivet och offentliga aktörer.

För andra året i rad är Nordiska Kompaniet, NK, en av våra stolta partners och för en vecka sedan lanserades årets tävling i foajén vid NKs huvudentré. Tillsammans med vår andra partner BMW Bilia Group fick vi möjligheten att marknadsföra tävlingen under tre dagar och samtala med alla NKs gäster. En strålande start på årets tävling!

Som representant för NK har vi en ny jurymedlem i The Brewhouse Award som heter Maria Rosén och är operativ projektledare på NK.

Maria Rosén
Operativ Projektledare
NK

– 1902 grundade Josef Sachs Nordiska Kompaniet och hade en tydlig ambition. Varuhuset NK skulle vara en kommersiell och kulturell teater – en scen för samtiden. Vi tycker att The Brewhouse Award går hand i hand med NKs vision och därför är vårt samarbete viktigt.

Maria jobbar på marknadsavdelningen på NK sedan 13 år tillbaka och har haft olika roller inom kommunikation och marknadsföring. Idag är fokus kundansvar, kommunikation och events i varuhuset i Göteborg. Maria har tidigare erfarenhet inom olika branscher och den gemensamma nämnaren har alltid varit service och kommunikation.

När Maria blev tillfrågad om att vara med i juryn funderade hon på sina olika drivkrafter och vad som lockade henne att säga Ja till uppdraget.

– Jag gillar att coacha och att utveckla människor. Det är fantastiskt med kreativitet och jag triggas av innovatörer som har helt nyskapande idéer och lösningar.

Maria ser även fram emot att lära känna juryn i årets tävling. Denna imponerande grupp på drygt 40 personer, med exceptionell kunskap och drivkraft, är ett unikt nätverk som träffas kontinuerligt under året. Vad bidrar du med i juryarbetet, undrar vi nyfiket?

– Med lång erfarenhet av att arbeta med entreprenörer och stora varumärken i en snabb och föränderlig bransch har jag med mig bred kunskap och en fingertoppskänsla för att se det nya. Självklart har jag även med mig min ”spets” inom kommunikation och marknadsföring.

Till sist Maria, vad önskar du dig av årets tävling?

– Jag vill bli överraskad av tävlingsbidragen, se något helt nytt, något som sticker ut och kan implementeras i den kommersiella världen.

Till NK och Maria, tusen tack för ett fantastiskt samarbete!

Läs mer om The Brewhouse Award här.

Webbyrå mkmedia
Till toppen