Blogginlägg taggade med:

vinstpengar


Brewhouse delar ut 50 000 kronor till vinnaren i kategorin Öppen ansökan – fritt skapande

Personalen på Brewhouse i Göteborg

Hela personalstyrkan på Brewhouse är extra glada över att kunna dela ut 50 000 kronor till vinnaren inom kategorin Öppen ansökan – fritt skapande i idé- och innovationstävlingen The Brewhouse Award vars tävlingsperiod avslutas den 20 oktober. Här tar Brewhouse höjd, bredd och ramarna suddas ut lite i kanterna och det fria konstnärskapet och kreativiteten får utrymme att blomma ut. Och i denna kategori ges även möjlighet för helt nya konstellationer av samarbeten – gärna gränsöverskridande och oväntade kombinationer. Och idén eller projektet måste givetvis rymmas inom de kulturella och kreativa näringarna.

Brewhouse uppdrag är att bidra till ökad lönsamhet och sysselsättning inom just de kulturella och kreativa näringarna, att vara en mötesplats och testarena för innovativa projekt och affärsidéer samt inspirera till gränsöverskridande möten. The Brewhouse Award är därför oerhört viktig för hela Brewhouse verksamhetsutveckling då initiativet stimulerar och uppmuntrar nyskapande idé- och projektutveckling.

Läs hela inlägget

Stolt partner till The Brewhouse Award: Higab

Higab, partner till tävlingen The Brewhouse Award 2015

Vi är mycket stolta och glada över att få presentera nästa partner i vår idé- och innovationstävling The Brewhouse Award, nämligen Higab. De bidrar med 50 000 kr till förstapristagaren i kategorin Av och med unga som vänder sig till idégivare mellan 13-26 år. Vi har träffat Higabs VD Göran Sylvesten som berättar mer om samarbetet.

Hej Göran!

Berätta om Higab, vilka är ni och vad har ni för uppdrag?

– Higab är ett fastighetsbolag inom Göteborgs Stad. Bolaget har funnits sedan 1966 och har ett varierat bestånd där bland annat Brewhouse ingår, men också många andra av Göteborgs mest kända och omtyckta byggnader. Några exempel är Feskekôrka, Ullevi, Konstmuseet och Barken Viking. I Higabs uppdrag ingår bland annat att bidra till stadens utveckling, att vara ett strategiskt verktyg för Göteborgs Stad inom fastighetsområdet och att vårda och utveckla Göteborgs Stads kulturfastigheter.

Läs hela inlägget

Stolt partner till The Brewhouse Award: Business Region Göteborg

Business Region Göteborg, en av Brewhouse partners i tävlingen The Brewhouse Award

Vi har äran att lyfta vår första partner i tävlingen som är Business Region Göteborg (BRG). De bidrar med hela 50 000 kr till förstapristagaren i kategorin Sociala innovationer och socialt entreprenörskap. Business Region Göteborg arbetar för att skapa förutsättningar för hela regionens näringsliv genom att bistå med kunskap, kontakt och arenor för samverkan. Det var BRG som tog initiativet till att starta Brewhouse och BRG är fortfarande idag en av finansiärerna till verksamheten.

I år finansierar BRG också ett pris på 50 000 kronor, inom kategorin Sociala innovationer och socialt entreprenörskap, kopplat till det uppdrag för socialt företagande som BRG har från Göteborgs Stad. Visionen för socialt företagande är att Göteborg ska vara en stad där människor vill engagera sig och där engagemanget tas tillvara. Grunden är att den innovationskraft och kreativitet som finns i staden ska bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle och en bättre värld.

Läs hela inlägget
Webbyrå mkmedia
Till toppen