Intervju med vinnaren av My Mission 2013: Sofia Magnusson på The Folklore Company
Hej Sofia!
Drygt två år har gått sedan du tävlade i My Mission 2013, och vann!
Berätta, hur såg din affärsidé ut som du tävlade med och hur har produkten utvecklats fram till idag?
– Affärsidén som vi vann med bestod av två delar – en webbtjänst där man skulle designa sitt eget broderimönster, samt en produkt i form av ett för marknaden unikt broderikit. Webbtjänsten har realiserats och är densamma som presenterades i tävlingen. Men produkten var vi efter mycket utvärdering tvungna att avvakta med. Vi valde att istället lansera sykit med korsstygnsmönster som vår första produkt, tätt följt av vår andra produkt; färdigbroderade korsstygnsbonader.
Läs hela inläggetThe Folklore Company vinnare i My Mission
My Missions finalgala blev en succékväll! Förminglet på Brewhouse soldränkta terrass var välbesökt och när väl galakvällen började inne i arenan steg temperaturen ytterligare. Publiken fick uppleva många glada vinnare och imponerade jurymedlemmar.
Läs hela inlägget