Blogginlägg taggade med:

mkmedia


Brewhouse firar nylanserad hemsida!

När du läser detta har du redan hunnit landa på nya brewhouse.se. Hoppas du gillar vad du ser och att du hittar det du söker.

Hemsidan gick live den 2 oktober och vi är väldigt glada och stolta att våra vänner i huset, reklam- och webbyrån mkmedia, skapat en så läcker och lättarbetad hemsida.

– Under snart ett decennium har samarbetet med vårt medlemsföretag mkmedia skapat kreativa lösningar och nya vinklar för Brewhouse kommunikation och marknadsföring, säger Brewhouse verksamhetschef och konstnärliga ledare Anna Svensdotter Dimle. Och nu är vi extra stolta att presentera ny digital plattform – smart, funktionell och snygg som förenklar och utvecklar hela vår verksamhet! Kika gärna runt på brewhouse.se som fått ny visuell kostym, och tack mkmedia för härligt positiv och inspirerande samverkan!

Utöver nylansering av responsiv hemsida för datorer och mobila enheter har webben kopplats samman med mer interna plattformar som används av Brewhouse Inkubator och för vår idé- och innovationstävling The Brewhouse Award.

– Redan när vi flyttade in i huset 2004 så påbörjade vi ett samarbete med Brewhouse och det har varit 10 inspirerande år, säger mkmedias ägare Helena Bergander och Eva Furunger. Under 2015 har vi arbetat fram Brewhouse nya webbplattform som innefattar både den publika webbsidan, en utbildningsplattform samt formulär- och bidragshantering. Det har varit ett inspirerande projekt med både konstnärlig och kreativ höjd samt ett givande samarbete mellan Brewhouse och mkmedia där båda parter tillsammans jobbat mot en plattform i senaste gränssnitt med modern och användarvänlig teknik. Ja, Brewhouse gör verkligen skäl för sitt namn – ett bubblande kluster där alla former av konstnärskap och entreprenörskap får mötas och växa. Vi är stolta över både projektet och vårt arbete tillsammans med Brewhouse.

Nu går vi vidare och fortsätter fylla vår digitala plattform med intressant och spännande innehåll. Kolla bland annat vår Kalender för spännande event och konserter eller se till att få Nyhetsbrev från oss. Söker du kontors- eller studiolokal finns information under Hyr lokal eller så lägger du ditt kommande Event & Konferens hos oss.

Välkommen in i Brewhouse kulturella flöde!

Läs hela inlägget

Ny My Mission-partner: mkmedia

Helena Bergander är aktiv delägare i reklambyrån mkmedia som är en fullservicebyrå som bidrar med fem timmars webbsidesanalys till My Mission-vinnarna.

Helena bor, umgås och fotograferar i området kring Järntorget. Sin karriär på mkmedia började hon som praktikant för att nu vara delägare som driver byrån framåt. Hon gillar utmaningar och är driven – vilken tur då att hon inte hamnade bakom ratten på en spårvagn istället, något hon var nära att göra en gång i tiden. Men keps och shorts kan man ju bära på en reklambyrå också…
Nyckelord för Helena och mkmedia är helhetssyn, öppenhet och delaktighet. Med deras koncept kan man få hjälp med helheten eller med en specifik produkt. Otroligt viktigt för ett projekt i uppstartsfas.

Hur skulle du presentera ditt företag?

– mkmedia är en fullservicebyrå i Göteborg som tror på betydelsefull och långsiktig marknadsföring. Vi hjälper företag med grafisk form, 3D, web, film, digitaltryck och event/mässor. Vi rekommenderar våra kunder att börja sin kommunikation mot yttervärlden med en webbsida. Varför? Det finns inget bättre och mer prisvärt kommunikationssätt för att nå sin målgrupp.

Vad bidrar ni med som partner?

– Vi hjälper vinnare att komma vidare med sin webbsida och ger tips på hur den kan utvecklas och förbättras. Fem timmar webbsidesanalys till ett värde av 5000 kr.

Varför väljer ni att vara partner till My Mission?

– Det är spännande, intressant och även lärorikt att få vara delaktig i resan när företag utvecklas.

Viktigaste egenskapen för en blivande kreatör och företagare?

– Nyfiken, driven och engagerad.

Vad kännetecknar en bra affärsidé?

– Det är inte vad du tycker som avgör om din idé är bra eller ej – den måste trigga andra att föredra din vara/tjänst/produkt för att i sin tur kunna bli lönsam.

Tre snabba tips till någon som har en idé att realisera!

– Ta hjälp av mentorer, våga satsa, ha en genomarbetad affärsplan.

Läs hela inlägget
Webbyrå mkmedia
Till toppen