Blogginlägg taggade med:

målgrupp


Vad är det du säljer, egentligen?

paket

Under dagen idag pågår en workshop inom paketering och behovsanalys för företagen i Brewhouse inkubator. Det är Magnus Sjöbäck, journalist och PR-konsult som under dagen guidar företagen som befinner sig i uppstarts-och utvecklingsfas till ett tydligare erbjudande.

Under förmiddagen har företagen arbetat med att identifiera sina kunders faktiska behov för att under eftermiddagen skapa ett tydligare erbjudande som bättre matchar behoven. Stort fokus läggs också på att ifrågasätta sin egen affärsidé och erbjudande – innan kunden gör det.

Att hitta sin målgrupp och tydliggöra sitt erbjudande är en av de viktigaste aspekterna av företagsutveckling – oavsett om du befinner dig i uppstarts- eller utvecklingsfas. Syftet är naturligtvis att göra det lätt för kunden att fatta ett köpbeslut. En attraktiv paketering som tydligt talar om för kunden vad denne kan förvänta sig är viktigt för att göra en kund nöjd och därmed skapa återköp eller ambassadörer.

Viktiga frågor att ställa sig själv när entar fram sitt erbjudande är

1) Vilka behov tillfredsställer ni?

2) Till vem säljer ni?

3) Vad är det ni säljer?

Svaren på dessa frågor hjälper dig en bit på vägen för att tydliggöra erbjudandet och skapa en bra plattform för din ökade lönsamhet.

Vill du veta mer om Brewhouse inkubatorverksamhet? Hör av dig till info@brewhouse.se så berättar vi mer om vad du som nystartad företagare kan få stöd med

Läs hela inlägget

Ännu en My Mission-tävlande: Lars Printzen

Vid förra måndagens delfinal i My Mission presenterade Lars Printzén sin idé för juryn.

Läs hela inlägget
Webbyrå mkmedia
Till toppen