Blogginlägg taggade med:

affärsplan


Ny My Mission-partner: Ekan

Malin Wennebro är ansvarig för Marknad och Affärsutveckling hos managementkonsulterna Ekan AB. Ekan bidrar med omfattande rådgivning vid framtagandet av en affärsplan.

Läs hela inlägget

Ny My Mission-partner: mkmedia

Helena Bergander är aktiv delägare i reklambyrån mkmedia som är en fullservicebyrå som bidrar med fem timmars webbsidesanalys till My Mission-vinnarna.

Helena bor, umgås och fotograferar i området kring Järntorget. Sin karriär på mkmedia började hon som praktikant för att nu vara delägare som driver byrån framåt. Hon gillar utmaningar och är driven – vilken tur då att hon inte hamnade bakom ratten på en spårvagn istället, något hon var nära att göra en gång i tiden. Men keps och shorts kan man ju bära på en reklambyrå också…
Nyckelord för Helena och mkmedia är helhetssyn, öppenhet och delaktighet. Med deras koncept kan man få hjälp med helheten eller med en specifik produkt. Otroligt viktigt för ett projekt i uppstartsfas.

Hur skulle du presentera ditt företag?

– mkmedia är en fullservicebyrå i Göteborg som tror på betydelsefull och långsiktig marknadsföring. Vi hjälper företag med grafisk form, 3D, web, film, digitaltryck och event/mässor. Vi rekommenderar våra kunder att börja sin kommunikation mot yttervärlden med en webbsida. Varför? Det finns inget bättre och mer prisvärt kommunikationssätt för att nå sin målgrupp.

Vad bidrar ni med som partner?

– Vi hjälper vinnare att komma vidare med sin webbsida och ger tips på hur den kan utvecklas och förbättras. Fem timmar webbsidesanalys till ett värde av 5000 kr.

Varför väljer ni att vara partner till My Mission?

– Det är spännande, intressant och även lärorikt att få vara delaktig i resan när företag utvecklas.

Viktigaste egenskapen för en blivande kreatör och företagare?

– Nyfiken, driven och engagerad.

Vad kännetecknar en bra affärsidé?

– Det är inte vad du tycker som avgör om din idé är bra eller ej – den måste trigga andra att föredra din vara/tjänst/produkt för att i sin tur kunna bli lönsam.

Tre snabba tips till någon som har en idé att realisera!

– Ta hjälp av mentorer, våga satsa, ha en genomarbetad affärsplan.

Läs hela inlägget
Webbyrå mkmedia
Till toppen