Meny

Stolt partner till The Brewhouse Award: Higab


Higab, partner till tävlingen The Brewhouse Award 2015

Vi är mycket stolta och glada över att få presentera nästa partner i vår idé- och innovationstävling The Brewhouse Award, nämligen Higab. De bidrar med 50 000 kr till förstapristagaren i kategorin Av och med unga som vänder sig till idégivare mellan 13-26 år. Vi har träffat Higabs VD Göran Sylvesten som berättar mer om samarbetet.

Hej Göran!

Berätta om Higab, vilka är ni och vad har ni för uppdrag?

– Higab är ett fastighetsbolag inom Göteborgs Stad. Bolaget har funnits sedan 1966 och har ett varierat bestånd där bland annat Brewhouse ingår, men också många andra av Göteborgs mest kända och omtyckta byggnader. Några exempel är Feskekôrka, Ullevi, Konstmuseet och Barken Viking. I Higabs uppdrag ingår bland annat att bidra till stadens utveckling, att vara ett strategiskt verktyg för Göteborgs Stad inom fastighetsområdet och att vårda och utveckla Göteborgs Stads kulturfastigheter.

Varför är The Brewhouse Award något ni vill engagera er i och varför brinner ni extra mycket för kategorin Av och med unga?

– Planeringen och förverkligandet av Brewhouse för drygt 10 år sedan var ett samarbete mellan i första hand Business Region Göteborg och Higab. Vi har idag ett nära och gott samarbete med Brewhouse och ett intresse för verksamheten och därmed The Brewhouse Award. Vi jobbar långsiktigt och då är det viktigt att få med unga människor i processen. Att ”Av och med unga” är årets fokusområde i stadens arbete inför 2021-jubileet gör det extra roligt.

Vad hoppas ni ska komma ut utav att stötta unga kreatörer?

– Vi vill förstås bidra till och stimulera tillväxt och nyföretagande. Vi vill uppmuntra unga kreatörer som vi ser som presumtiva hyresgäster/kunder. Det är de som med kunskap, engagemang och entreprenörskap kommer att starta nya företag och bli våra framtida hyresgäster.
Stort tack Higab för ert engagemang i The Brewhouse Award!

 

Webbyrå mkmedia
Till toppen