Press


Journalist, bloggare eller nyfiken? Välkommen att kontakta oss på 031-83 41 00 eller info@brewhouse.se.
Följ oss på bloggen, Facebook, InstagramTwitter, Youtube och LinkedIn.

Brewhouse fasad

Är du journalist eller bloggare? Prenumerera på pressmeddelanden, hämta högupplösta bilder, logos eller annan information vänligen besök vårt nyhetsrum på MyNewsdesk.

Presskontakt

Anna Svensdotter Dimle, Verksamhetschef & Konstnärlig ledare
Tel 031-83 41 00, anna@brewhouse.se

Ny grafisk profil 2016


Brewhouse lanserar 22:e juni ny visuell identitet för hela sin verksamhet. Den nya grafiska profilen kommer att användas för alla nuvarande och kommande projekt på alla plattformar.

Läs mer här.

Brewhouse logo black webb
Brewhouse logotyp svart webb
Brewhouse logo white webb
Brewhouse logotyp vit webb

Fakta Brewhouse byter logotyp och grafiskt uttryck

Varför byter Brewhouse logotyp?
I arbetet med vårt varumärke har vi kommit fram till att vi behöver samla all verksamhet under en logotyp. Vi vill att den ska representera vår verksamhet och det vi står för, vilket är kultur, inkludering och innovation. Bytet av logotyp är en del i ett långsiktigt arbete att synliggöra Brewhouse och dess verksamheter på nationell nivå.

Byter ni logotyp överallt?
Med start idag kommer den nya profilen att ersätta den gamla i alla kanaler, men redan tryckt material används av miljöhänsyn tills det tar slut. För Brewhouse är användandet av en gemensam grafisk profil för all verksamhet en besparing som även innebär att kommunikationen med intressenter och kreatörer görs tydligare och mer effektiv.

Vad symboliserar er logotyp?
Hela logotypen består av tre delar; en symbol, namnet och något som kallas payoff, en kortare slogan. Symbolen har formen av en kapsyl. Förra året gjorde vi en ny logga till vår idé- och innovationstävling The Brewhouse Award och det är den som vi nu använt som grund för att skapa en enhetlig logotyp för hela Brewhouse. Vi heter fortfarande Brewhouse, ett namn som efter snart tolv år är inarbetat i vår region (och snart i hela landet hoppas vi!). Payoffen är meningen “Vi brygger kultur” som sneglar både bakåt och framåt i tiden. Hos oss har det alltid “kokat” av nya och spännande idéer och samarbeten mellan olika människor är det mervärde vi kan erbjuda. Vi menar helt enkelt att människor och verksamheter utvecklas och växer hos oss så att Sverige ska hålla sig konkurrenskraftig på den globala marknaden. Utveckling är livsnödvändig och vi ser det dagligen i vårt hus och nätverk!

Hur är reaktionerna på den nya logotypen?
Logotypen har skapat uppmärksamhet där vi visat den hittills och alla som sett den har varit väldigt positiva. Framförallt de som känt på loggan där vi tryckt den i relief, som på visitkorten. Den känslan är riktigt effektfull. Nu ser vi mest fram emot att hitta spännande visuella sammanhang och lösningar att använda loggan i!

Tidigare pressmeddelanden


Här kan du läsa våra tidigare pressmeddelanden.

Webbyrå mkmedia
Till toppen