Meny

Ny My Mission-partner: Ekan


Malin Wennebro är ansvarig för Marknad och Affärsutveckling hos managementkonsulterna Ekan AB. Ekan bidrar med omfattande rådgivning vid framtagandet av en affärsplan.

Malin Wennebro är en av de engagerade konsulterna som utgör Ekan. Med snart nio års erfarenhet på Ekan och en magisterexamen från Handelshögskolan bakom sig vet hon vad hon talar om. Och hon talar ofta om utveckling. Att fokusera på sånt man kan påverka och ibland ändra tankesätt för att komma vidare.
Och Malin älskar att åstadkomma förändring tillsammans med andra, både kunder och kollegor. Hon har massvis kvar att göra i livet. Och via My Mission får hon ännu fler idéer att vara med att förädla.

Hur skulle du vilja presentera Ekan?

– En samling individer med en stark drivkraft att hjälpa organisationer och företag att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att utmana nuvarande arbetsätt, involvera och ta tillvara kompetensen i kundens organisation och sedan stötta i det konkreta görandet för att förverkliga resultat.

Varför väljer ni att vara My Mission-partner?

– Nya idéer är en förutsättning för utveckling och särskilt att det finns personer som har engagemang och drivkraft att gå från ord till handling. Vi behöver fler av dessa i Sverige, som vågar och vill, och därför tycker vi att det är viktigt att uppmuntra initiativ som My Mission.

Vilken typ av entreprenör är du?

– Min drivkraft ligger i att hela tiden söka efter nya perspektiv och bättre sätt att göra saker och ting. Och om man trivs med vad man gör och har roligt på vägen så är det min övertygelse att det blir bra resultat.

Vad kännetecknar en bra affärsidé?

– En bra affärsidé är en som genomförs! Det behöver inte vara så väldigt komplicerat, det mesta ligger i modet, kraften och engagemanget. Väldigt få idéer säljer sig själva utan det ligger mycket arbete bakom.

Viktigaste egenskapen för en blivande kreatör och företagare?

– Drivkraft!

Tips till någon som har en idé att realisera!

– Att ta hjälp och lyssna till de som har erfarenhet att dela med sig. Men lyssna inte för mycket! Det går inte planera sig ifrån alla möjliga risker och händelser, så förutsägbar är inte världen.

Webbyrå mkmedia
Till toppen