Meny

Mynewsday Göteborg 2014 på Brewhouse


Onsdagen den 22 oktober höll Mynewsdesk sitt årliga event för kommunikatörer och marknadschefer på Brewhouse. Mynewsday är ett av Sveriges största evenemang inom digital kommunikation och lockade i år cirka 300 personer som fick lyssna på ett flertal intressanta föreläsningar.

Först ut för dagen var komikern Karin Adelsköld som uppmanade alla att ta humor på allvar. När man skrattar känner man sig trygg och medarbetare som har roligt känner mindre stress. Dessutom så köper glada kunder mer. Karins råd var att inte vara rädd att använda humor i kommunikationen. Men tänk på tre viktiga saker som behöver finnas med för att kommunikationen ska bli framgångsrik.

Mynewsdesk höll Mynewsday på Brewhouse i Göteborg

Detta skrattar man åt!

Vi fick också höra Robert Almqvist från LEWIS PR prata om att brand journalism är framtiden och formeln ”LOL+OMG+WTF=uppmärksamhet” myntades.

Jerry Silfwer, aka Doktor Spinn, gjorde också distinktionen mellan inbound och outbound marketing tydlig. Inbound marketing menade han är viktigast, man ska alltså ta väl hand om de befintliga intressenter eller kunder man har istället för att lägga all kraft och alla resurser på att skaffa sig nya kunder som sedan ändå inte blir trogna eftersom man inte sköter sin inbound marketing. Att bygga inifrån och ut verkade många på plats gilla.

Mer info om dagen finns i twitterflödet på @mynewsdesk_se och på hashtaggen #mnday.

Nedan finns fler bilder från dagen. Tack alla som deltog önskar Brewhouse och Mynewsdesk!

Mynewsday på Brewhouse i Göteborg

Besökarna anländer till Mynewsday på Brewhouse i Göteborg

Mynewsdesk höll Mynewsday på Brewhouse i Göteborg

Mynewsdesk tog emot gästerna på Brewhouse i Göteborg

Mynewsdesk höll Mynewsday på Brewhouse i Göteborg

Fullsatt på Mynewsday på Brewhouse

Mynewsdesk höll Mynewsday på Brewhouse i Göteborg

Tack för årets Mynewsday!

Webbyrå mkmedia
Till toppen