Meny

My Missions senaste jurymedlem: Tommy Ivarsson


Tommy Ivarsson är VD på Tillväxtakademin som hjälper och stödjer människor och företag på väg framåt och uppåt. In i My Mission-juryn tar han mer än 20 års erfarenhet av affärsutveckling.

Utbildad på IHM, företagare och entreprenör som präglats av snabbväxande bolag. Det var Tommy Ivarssons verklighet fram till 2008 då han lämnade det operativa företagandet.
Han ville istället fokusera på att hjälpa andra att hitta hållbara arbetsmodeller och få andra företagare att känna sig ”mindre ensamma” och bidra till ett större mod i deras ledarskap.
Tommy älskar fortfarande att ge sig ut på okänt vatten men vill också poängtera vikten av att lära känna sig själv och sina egna gränser så att man inte går under längs vägen. Det ska ju vara roligt att driva företag också! Tommy är själv nästan översocial och har haft företagande som livsstil. Att få familj och vänner att passa in är utmaningen. Tankar som är bra att ha med sig redan från idéstadiet.

Vad är Tillväxtakademin?

– Tillväxtakademin processar fram tillväxtstrategier för bolag, organisationer och lokala företagsnätverk. Vår mission med vårt arbete är att lämna bestående avtryck i processer vi är med och driver. Vi ser oss gärna som bollplank, inspiratörer och rådgivare. Vi har inget emot att bli personliga och bli förälskade i det vi gör. I själva verket är det just detta som skapar resultat.

Vad kan du bidra med i My Mission-juryn?

– Vi är vana vid att utvärdera och förädla affärsidéer och att få entreprenörer att våga tro på sin idé och sig själva. Dessa erfarenheter hoppas vi kunna ta med i detta arbete. Vår bakgrund som entreprenörer och företagare är självklart en viktig grund för den inspiration vi hoppas bidra med.

Varför engagerar du dig i My Mission?

– Det ger energi att möta nya kreatörer och entreprenörer med starka idéer och drivkrafter. Att vara med sådana här projekt är viktigt för att få inspiration att tänka nytt.

Viktigaste egenskapen för en blivande kreatör och företagare?

– Att tro på sig själv och sin idé, fokusera och våga ta betalt.

Vad kännetecknar en bra affärsidé?

– En affärsidé skall vara konkret, lättbegriplig och visa på hur idén skapar värden både för köpare och ägare.

Tre snabba tips till någon som har en idé att realisera!

– Tror jag på idén riktigt mycket själv, är jag ”förälskad” i den? Ta råd från andra, men glöm inte att det är du själv som till sist måste fatta ditt beslut och göra det på ditt sätt. Fokusera på uppgiften och gör inte för många saker samtidigt.

Webbyrå mkmedia
Till toppen