Meny

My Missions senaste jurymedlem: Josephine Bauer


Att få jobba med en så medveten mångsysslare inom scenkonst som Josephine Bauer känns tryggt. Hon går sin egen väg och är ändå framgångsrik i en extremt konkurrensutsatt bransch.

Via Bauer Art driver Josephine Bauer sin verksamhet som innefattar skådespelande i film, tv och teater samt coachning, föreläsningar och ledarskapsutbildningar. Josephine har setts i bland annat Hipp hipp hora, Gynekologen i Askim, Andra avenyn och Molanders. Hon hjälper även större företag vid rekryteringar. Allt detta har absolut bäring i juryn hos My Mission och gör henne till en stor tillgång inte minst när det gäller presentationen av en idé.

Josephine har även internationell erfarenhet både från studier i Köln och jobb i Danmark och är även dans- och reseintresserad. Livet är en scen och vi bör lära oss att hantera den.

Varför är My Mission något du vill engagera dig i?

– Ja, varför skulle jag inte engagera mig i My Mission? Självklart ska vi hjälpa varandra framåt. Dessutom är det ju otroligt roligt att få ta del av så mycket idéer, så mycket kreativitet. Det inspirerar.

Vad tror du att du kan bidra med som jurymedlem?

– Jag kan bidra med mina erfarenheter från kultursektorn och mina erfarenhet som coach. Jag tror också att jag kommer kunna ställa bra frågor till våra sökande som ger oss den information vi behöver för att hitta rätt vinnare.

Vilken typ av entreprenör är du?

– Jag är en kreatör som hoppas att jag kan inspirera andra. Jag är idésprutan, ingen organisatör. Jag behöver därför alltid människor omkring mig som gillar att planera och strukturera.

Vad kännetecknar en bra affärsidé?

– En bra affär kännetecknas av vinn/vinn-principen, att alla parter vinner något på affären. En bra affärsidé kännetecknas av frågan ”Jamen, det där finns väl redan?” Fast det inte gör det. Eller ”Det där hade ju jag kunnat komma på”! Det känns enkelt, självklart och grundläggande

Viktigaste egenskapen för en blivande entreprenör?

– En entreprenör måste våga misslyckas och ha tålamod. Man måste också gilla att sälja in sin idé.

Några snabba tips till någon som har en idé att realisera!

– Mitt råd är: Gör dina egna fotspår. Gå inte i andras. Ha tålamod. Skaffa människor runt omkring dig som tror på dig när du själv inte gör det.

Webbyrå mkmedia
Till toppen