Meny

My Missions nyaste jurymedlem: Ida Nilsson


Ida Nilsson är chef för PR på kommunikationsbyrån Change och specialist på sociala medier. Hon är en av landets mest inflytelserika PR-konsulter.

Ung, engagerad, framgångsrik och kunnig – Ida Nilsson agerar i framkant när det gäller kommersiell kommunikation i sociala medier. Hon är en konsult som är med och stakar ut vägen för den digitala utvecklingen i branschen, bland annat som medförfattare till Sveriges största Facebook-studie.
Hon föreläser och diskuterar, delar och interagerar men alltid med affärsnytta och strategi i fokus. Ida fått chansen att jobba med det hon gör bäst och älskar att växa i sin yrkesroll. Det bästa med hennes jobb är att det alltid finns mer att lära, att hon aldrig kommer att sluta utvecklas. En otroligt skön inställning att ha till sitt jobb. Och liv.

Varför är My Mission något du vill engagera dig i?

– Jag älskar passionen och engagemanget som finns hos alla som bär på en idé. My Mission har fått en viktig roll att uppmuntra nyföretagande och att låta fler idéer komma fram i ljuset. Att få inspireras av andras smartness ser jag som en ynnest!

Vad kan du bidra med som jurymedlem?

– I min roll har jag insyn i mängder av företag och branscher. Jag vet vad som värderas och efterfrågas och hur det ska kommuniceras till omvärlden. Jag har stor kunskap inom det digitala området vilket är en viktig komponent om en affärsidé ska ligga i tiden.
Vilken typ av ledare är du?

– Engagerad, analytisk och kommunikativ.

Vad kännetecknar en bra affärsidé?

– En bra affärsidé ska vara enkel, ligga rätt i tiden och ha tydliga värden. Den ska vara kvalitativ och genomtänkt. Den måste uppfylla ett tydligt syfte för att den ska generera affärer.

Vad är viktigaste egenskapen för en blivande kreatör och företagare?

– En modig, realistisk drömmare med fokus på möjligheter.

Tips till någon som har en idé att realisera!

– Gör en plan, var inte rädd för att ta hjälp och input och våga ta steget. Släng prestigen och glöm inte att nätverka! Kontakter och relationer är A och O för att man ska nå ut.

Webbyrå mkmedia
Till toppen