Meny

Marknadschef från Göteborgstryckeriet i juryn för The Brewhouse Award


Marknadschef i juryn för The Brewhouse Award

Maria Iversén har med sig entreprenörskapet sedan barnsben och för henne är ständig utveckling och personliga möten drivkraften. Nu tar hon plats i juryn för The Brewhouse Award, Sveriges mest nyskapande idé- och innovationstävling för de kulturella och kreativa branscherna.

Göteborgstryckeriet omsätter runt 200 miljoner kronor och arbetar framför allt med print i high end-segmentet. Maria Iversén är marknadschef och har tidigare arbetat på reklambyråer som Forsman & Bodenfors och Valentin & Byhr. Hon är uppväxt i en egenföretagarfamilj så entreprenörskapet har hon med sig sedan barnsben.

– Företagande innebär ständig utveckling, arbetet som egenföretagare blir aldrig långtråkigt. I vår bransch är den ena dagen inte den andra lik. Det uppstår alltid nya situationer och utmaningar, och vi träffar hela tiden intressanta företag och personer. Vi har förmånen att arbeta med många duktiga uppdragsgivare och intressanta varumärken, det är stimulerande.

Marknadschef i juryn för The Brewhouse Award

Varför engagerar du dig i The Brewhouse Award?
– Det är alltid intressant att ta del av innovativa människor med spännande idéer.  Jag har en ganska bred bakgrund och möter många olika företag i min vardag, det i kombination med att jag varit med och drivit egna företag tror jag är min styrka.

Vad gör dig nyfiken?
– Viktigast av allt framöver kommer vara att hushålla med våra resurser. Enkla och smarta lösningar i det segmentet vore extra roligt att se.

Vad behövs för att lyckas som kulturentreprenör?
– Det är en snabbare och mer föränderlig värld idag och det gäller verkligen att vara anpassningsbar och förstå hur marknaden förändras. Det är viktigt att hitta sin nisch, det blir svårare och svårare att vara medelmåttig och leverera ”standard”. I och med globaliseringen öppnas möjligheter, men det gör också att konkurrensen ökar. Digitaliseringen gör att det är lätt att finnas, men också lätt att kopieras. Man måste skapa något unikt och ha ett starkt och trovärdigt varumärke.

Klicka vidare för att läsa mer om The Brewhouse Award, finalgalan hålls på Brewhouse i Göteborg den 8 december.

Läs mer om Göteborgstryckeriet.

Webbyrå mkmedia
Till toppen