Meny

Kntnt föreläste för Mynewsdesk-kunder på Brewhouse


Thomas Barregren från innehållsbyrån Kntnt höll nyligen en välbesökt och inspirerande föreläsning om content marketing för Mynewsdesks kunder på Brewhouse.

Tanken bakom beteckningen content marketing är att jobba redaktionellt med värdeskapande och värdestödjande innehåll som är relevant för mottagarna. Med kunder och gäster som gärna väljer bort traditionell reklam måste man som företagare vara villig att hitta nya vägar att skapa intresse. Och för att nå resultat måste man enligt Thomas ha tålamod och agera långsiktigt.

Det är heller inte bara viktigt att berätta om sina egna varor och tjänster utan även andra nyheter från branschen samt att dela med sig av personalens erfarenheter eller upplevelser. Allt för att bli en trovärdig källa till information och någon man vänder sig till när man väl behöver köpa en produkt eller tjänst.

Besökarna bestod av kommunikatörer och marknadsansvariga som är nyfikna på hur man kan använda sig av sociala medier, blogg, podd och hemsida för att engagera sina kunder. Diskussionerna fortsatte även en bra stund efter att föreläsningen tagit slut.

I höst återkommer Mynewsdesk med fler intima föreläsningar på Brewhouse samt stora PR-eventet Mynewsday.

Webbyrå mkmedia
Till toppen