Meny

Inspirerande säljcoach i juryn för The Brewhouse Award


Inspirerande säljcoach i juryn för The Brewhouse Award

Via sitt företag Republic Consulting är Ulla Lisa Thordén en flitigt anlitad talare inom sälj i näringslivet, inom myndigheter och på högskolor. I juryn för The Brewhouse Award är hon en ovärderlig tillgång och en riktig dynamo när det gäller inspiration. Välkommen tillbaka Ulla-Lisa!

Ulla-Lisa Thordén har skrivit sex bästsäljande böcker inom sälj och affärsmannaskap. En är specialskriven för våra kulturella och kreativa branscher, den heter ”Luspank och idérik – överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare” och är ett riktigt måste för alla som vill ta sig framåt med sin begåvning. Hon om någon vet efter 30 år i branschen verkligen vad kreatörer och idéskapare ställs inför efter språnget mot eget företagande vågats. Ett språng hon tagit själv dessutom.

– Ja, jag ville verkligen starta och driva min egen business! Jag visste att de flesta i näringslivet är otroligt säljskygga så marknaden var och är hur stor som helst för den som vill hjälpa människor att ”gå från säljskygg till säljtrygg” och känna styrka och glädje i sin specialist-roll.

Vad är det som lockar dig med detta?
– Det som driver mig är glädjen i att se människor utvecklas och känna stolthet i det de gör – samt våga ta rätt betalt för det. Jag vill ”empower people” att våga, att göra och att lyckas (och att lyckas med en miss genom att omvandla den till erfarenhet). Jag lockas också av att via The Brewhouse Award få reda på nya idéer, träffa fantastiska entreprenörer och se deras utveckling under tävlingen och även efteråt. Att fundera över vad som bra eller inte bra och diskutera detta med spännande jurykollegor är bland de roligaste uppdragen under året! Samt påverka vem som vinner så klart!

Inspirerande säljcoach i juryn för The Brewhouse Award

Vad är viktigaste egenskaperna för en entreprenör?
– Flexibilitet, envishet och uthållighet samt viljan att lyckas – mot alla odds. Förmågan att tänka stort, inte att förglömma. En annan egenskap som inte är förhandlingsbar är att vilja och kunna jobba stenhårt, också när det tar emot. Samt så klart – att våga möta kunder redan tidigt!

Ulla-Lisa, som själv gjort resan från konsultsäljare till säljledare, förlagschef, kommunikationschef och VD, har ett historiskt perspektiv på egenföretagande.

– När jag växte upp fanns det inte någon i min närhet som var entreprenör! Idag skrivs och talas det så mycket om vikten av entreprenörskap att det känns mer självklart som ett val för den som har idéer. Dock krävs det ännu mer kunskap och praktisk hjälp för dem som inte har en förebild eller mentor i sin omedelbara närhet. ”Hur gör man?” får jag ofta som fråga på mina föreläsningar.

Hur gör man då?
– Testa snabbt idén mot kund – var flexibel utifrån återkopplingen. ”Kill your darlings”, viktigt att be om hjälp på vägen. Sätt igång NU! – driv på, jobba. Gör.

Klicka vidare för att läsa mer om The Brewhouse Award, tävlingsperioden är öppen 1-30 september.

Gå till thorden.se för att inspireras av Ulla-Lisas klokskap och erfarenhet.

Webbyrå mkmedia
Till toppen