Meny

I en teknologisk bransch sätter OutHere människan i fokus


De är originella, nyskapande och drivs av att skapa unika upplevelser som gör skillnad. Med den ansatsen kan AR- och VR-byrån OutHeres samarbete med Brewhouse på årets Europride på Kunstorget i Göteborg 14-19 augusti, knappast kännas mer relevant. I en teknologisk bransch sätter de människan i fokus snarare än tekniken. 

– Ja, vi är smått besatta av att utgå från ett mänskligt perspektiv och inte använda tekniken för teknikens skull. Vi försöker koppla det till hur vi som människor fungerar. Vår tes är att vi ska vara kreativitets- och människodrivna snarare än teknikdrivna, säger Peder Sandqvist som är Experience Director på OutHere.
 
Det mänskliga perspektivet tycker Peder Sandqvist är någonting som även genomsyrar samarbetsprojektet Silent Disco VR på Europride.
 
– Det kan man absolut säga. Projektet förstärker musik med visuella intryck och båda sakerna är något grundläggande mänskligt. Silent Disco VR kommer att vara en magisk musikvärld där man istället för att bara titta på någonting även kommer att bli en del av en väldigt stark audiovisuell upplevelse. Man kommer aldrig att ha upplevt någonting liknande tidigare.
 
Efter att ha jobbat med många prisbelönta projekt för globala varumärken som Volvo Cars, Reebok, Dior och Husqvarna fanns det så äntligen möjlighet för Brewhouse att bjuda in inkubatoralumnin OutHere till ett samarbete. Någonting som Peder Sandqvist verkligen ser fram emot.
 
– Jag tycker att hela det här samarbetet med Brewhouse och Tentakel känns oerhört spännande. Det är någonting nytt, oprövat och modigt som vi kände att vi var tvungna att kasta oss in i. Och att få göra det här samarbetet på Europride känns extra kul naturligtvis, säger Peder Sandqvist.
 
– Hela grundidén som sådan är briljant; att använda VR för att få folk att må bra, slappna av, dansa och ha kul. Det finns ju ingenting negativt i den tanken. Det är bara saker som gör världen lite bättre.
 
Vill du komma tillbaka till nyhetsbrevet klicka här. 
Info om Brewhouse medverkan under Europride hittar du här!
Webbyrå mkmedia
Till toppen