Meny

Grattis alla vinnare på My Mission-galan 2013!


Nu har vi på Brewhouse hunnit smälta det faktum att My Mission 2013 är över. Mycket arbete och stora förväntningar nådde sin kulmen på tisdagskvällen då galan kröntes med många glada ansikten och förlöst energi.

Sex vinnare utsågs i tre olika kategorier när den årliga affärsidétävlingen My Mission avgjordes. Här är vinnarna och juryns motiveringar:

BÄSTA AFFÄRSIDÉ 1

The Folklore Company

“Idén skapar ett behov, en lustkänsla och utvecklar en kulturtradition på ett nytänkande och kreativt sätt. I all sin enkelhet finns det stor potential att nå ut i hela världen. En komplett affärsidé som ligger rätt i framtiden.”

BÄSTA AFFÄRSIDÉ 2

Studentkonst

“Genom denna tjänst skapas ett nytt skyltfönster för framtidens konstnärer samtidigt som konsumenterna lättare hittar rätt. En idé som förmedlar passion, känsla och med en affärsmodell som ligger i tiden.”

BÄSTA AFFÄRSIDÉ 3

Music Cubes

“Med enkelhet, genialitet och snygg design kommer årets tredjepristagare att gå snabbt till marknaden. Produkten ryms i skjortfickan och kan användas av alla musikälskare.”

ÅRETS BUBBLARE 1

Söta Söderberg <3 ARRIE FBRK 

“Söta Söderberg <3 ARRIE FBRK är en idé i tiden, en motvikt mot det digitala – en oas där produktion möter rekreation. Genom ett ekologiskt tänk, kultur och upprättande av en fysisk mötesplats skapas nya arbetstillfällen och nya produkter.”

ÅRETS BUBBLARE 2

Tactile Words

“Tactile Words har en global marknad och ger nya möjligheter för inlärning på ett lustfyllt och smidigt sätt. En idé som kombinerar lärande och design.”

ÅRETS NYTÄNK

Scenkonstguiden

“Det finns något ungt, nutida och väldigt fräscht med Scenkonstguiden. En idé som skapar möjligheter och samtidigt har stor utvecklingspotential. Med rätt paketering kommer Scenkonstguiden att bli en avgörande del av Göteborgs kulturliv.”

Webbyrå mkmedia
Till toppen