Meny

Det här kommer att kännas, synas och höras…


 

Bara 4 månader har gått sedan The Brewhouse Awards glittrande galafinal ägde rum och avslutade 2017 års tävling. I går, den 28 maj, var det dags igen. The Brewhouse Award 2018 lanserades tillsammans med en presentation av årets jury, tre nya tävlingsmotiv mm. I juryn finns en blandning av näringslivstoppar, världskreatörer, professorer inom design och innovation, briljanta entreprenörer och finalister från tidigare år. Juryn är ett unikt nätverk som förutom att bedöma tävlingsbidrag också träffas kontinuerligt under året. Här skapas affärskontakter, relationer och nya vänskapsband knyts. Vår jury skapar en extrem trovärdighet för tävlingen, ovärderligt. TACK!

 

 

Årets nyhet i The Brewhouse Award är en helt ny tävlingskategori – Music Innovation. Brewhouse har sina rötter i musikbranschen och vi startades för att stödja branschens utveckling. Därför känns det viktigt att lyfta just denna bransch i en helt egen kategori. Hur musik skapas, distribueras och konsumeras förändras i takt med teknologisk utveckling och vi vill titta in i framtiden. Vi välkomnar musictech innovationer och andra nyskapande musikprojekt. Det här känns riktigt spännande.

På Brewhouse Incubator är över 60 procent kvinnliga entreprenörer inom en rad kreativa branscher. Inom innovationssystemet i övrigt är könsfördelningen en annan. Endast 1.5 procent av över 11 miljarder kronor som investerades i svenska startupbolag 2017, är grundade av kvinnor o s v.

För oss är det här oerhört viktiga ämnen, vi vill t ex. peppa fler unga tjejer att tävla i The Brewhouse Award, få en än mer jämställd musikbransch o s v. Vi vill inspirera, synliggöra och debattera. Därför lanserade vi igår ett fokusområde som kommer att följa med oss ända fram till maj nästa år då vi lanserar The Brewhouse Award 2019. Årets fokusområde är – Kvinnligt Entreprenörskap ? 

Det här kommer att kännas, synas och höras i vår kommunikation och lyftas på olika sätt. Vårt ? finns med som en lila-tråd genom året och är vår symbol för ”Supporting Women´s Entrepreneurship”. Den ultravioletta färgen signalerar dessutom ”dramatik, uppfinningsrikedom, originalitet och ett visionärt tänk som pekar mot framtiden”.

Vid pennan / Anna Svensdotter Dimle

Verksamhetschef & Konstnärlig ledare. The Brewhouse Awards ordförande.

 

Webbyrå mkmedia
Till toppen