Meny

Fungerande onlinenärvaro allt viktigare


Brewhouse och ett par entreprenörer från inkubatorn deltog i förra veckan i ett seminarium om SEO arrangerat av Go Mo Group. Mycket handlar då om Google och hur en kan synliggöra sin verksamhet online.

Alla entreprenörer och företagare måste skaffa sig en digital strategi. Det är känslan år 2015. Gabriel Ghavamis föreläsning ”Så funkar SEO” bekräftar det. Han hänvisar till att 90% av alla B2B-köp har sitt ursprung på nätet och att 70% av alla köpbeslut redan är tagna när man möter en säljare.

Brewhouse behöver sprida information om sina kreatörer, därför behövs SEO.

Gabriel Ghavami, CEO på Go Mo Group, föreläser om SEO.

Gabriel Ghavami drar upp det historiska perspektivet kring värdeskapande och makt och pratar om Napoleon som skaffade sig makt genom att äga land och mark medan Henry Ford och andra under den industriella revolutionen byggde fabriker till den nya tidens IT-företag som leder utvecklingen. Skiftet är genomfört, Apple är idag världens högst värderade bolag med Google på andra plats.

Paradigmskifte i historien.

Vi svenskar ligger i topp i världen när det gäller att vara uppkopplade och Google har ohotad position inom onlinesök i vår del av världen. Som företagare är det därför viktigt att presentera sig så att Google kan hitta relevant information och presentera den för de potentiella kunderna. Föreläsningen ger tips och inspirerar oss att agera och jobba på delvis nytt sätt, viktigt är i alla fall att vara medveten och göra medvetna val.

Google har själva gett ut en kort skrift där de förklarar hur de vill ha information, men några tips är att fokusera på sina sökord, visa sig på Google Maps och Places, bli expert på Google Analytics och att se till att man nämns och länkas från externa hemsidor och inte bara skriver om sig själv på sin egen hemsida. Det är lätt att glömma marknadsföringsdelen när man producerat innehållet. Men content marketing utan marketing bara är content…

Brewhouse jobbar med content marketing

Webbyrå mkmedia
Till toppen