Meny

Brewhouse presenterar medlemsföretag: Creative Juices


Nina Aksell är en aussie som är utbildad på scenskola i London och kärleken tog henne till Göteborg där hon nu lär ut kreativitet som framgångsfaktor. Hon utvecklar nu sitt företag Creative Juices där hon som kreativ konsult säljer workshops och utvecklingspaket till företag och organisationer.

nina

Nina har på sistone funderat på meningen med livet. När hon tittat på forskning kring hur och vad som gör människor lyckliga drog hon slutsatsen att folk som får tillfälle att uttrycka sin kreativitet i kulturella sammanhang får en kick. Detta har hon omsatt i en affärsidé där frågan till potentiella kunder är ”Har ni råd att inte anlita mig?”. Ninas tes är att kreativitet hos människor är den största faktorn för framgång. Hittar man sin kreativitet har man helt enkelt fler bra dagar på jobbet.

På Brewhouse vässar hon denna idé och skapar konkret affärsplan.

Hur kommer det sig att du går på Brewhouse Inkubator och vad har det gett dig?

– I drygt tre år har jag drivit företaget Story and Art som säljer berättande- och dramaworkshops till skolor. Sen fick jag idén att jag ville sälja workshops i kreativt tänkande och problemlösning till företag och organisationer, men jag visste inte hur jag skulle börja. I våras fick jag råd från Business Region Göteborg att skicka i en ansökning till Brewhouse Inkubator. Och inkubatorn har varit fantastisk, jag har hamnat i ett fantastiskt nätverk av kreativa företagare och jag har tillgång till företagsrådgivning när jag behöver det. Det har gett mig struktur, fokus, ansvarsutkrävande och ett professionellt nätverk av människor som stödjer mig och min affärsidé.

Vad är mest utmanande för dig och ditt företag just nu?

– Det är att skapa struktur. Allt är så spännande och jag har så många idéer och jag vill göra allt precis nu. Men så klart är min tid begränsad och precis nu jobbar jag med hjälp av en affärscoach som hjälper mig prioritera och skapa en handlingsplan.

Vilken är dina målgrupper och hur når du dem?

– Det är företag och organisationer som behöver stöd med sina kreativa processer, eller behöver kreativa verktyg för att lösa gamla problem. Nu är jag i färd med att undersöka hur jag kommer att nå dem. Till att börja med berätta jag för befintliga kontakter att jag nu arbetar med kreativa workshops inom organisationsutveckling.

Vad har du satt upp för mål för bolaget och verksamheten?

– Mitt mål är att inom två år ha etablerat mig som en kreativitetskonsult och att jobba med både Creative Juices och även till viss del Story and Art.

Har du också en idé som du vill utveckla? Vill du ingå i ett sammanhang? Sök då till Brewhouse Inkubator.

Webbyrå mkmedia
Till toppen