Meny

Brewhouse presenterar medlemsföretag: Annika Larsson på Gappio!


De tre anställda på konceptbyrån Gappio jobbar med att kunderna ska få vara personliga och annorlunda. Denna strategi är ett sätt att kunna sticka ut i sin kommunikation och sitt arbete med att lyfta kundernas varumärken. Annika Larsson berättar mer om magkänsla och Svenska Designpriset.

Annika, berätta lite om Gappio och vad ni håller på med.

– Gappio är en koncept- och varumärkesbyrå. Vi tror på magkänsla. Det är den som får dina kunder att köpa din produkt, att vara lojala, att inte bry sig så mycket om priset och att sprida ditt rykte vidare. Det är så vi jobbar när vi tar fram koncept. Vi har funnits sedan 2005 och är tre anställda. Utöver oss själva samarbetar vi med arkitekter, web-kodare och inredare. Vi jobbar med både stora och små kunder men framför allt kunder som har bestämt sig för att sticka ut på marknaden.

Hur har företaget utvecklats från starten och var det planerat?

– Vi fyller tio år nästa år och företaget har gått på sina minor på vägen. Men vi har hela tiden haft siktet inställt och hållit fast vid vår position att jobba med koncept och magkänsla. Men misstag blir till erfarenheter om man lär sig något av dem. Sedan i somras så är vi två som äger Gappio, jag och Carin. Carin ägde och var vd för den byrå som jag arbetade på när jag startade Gappio. Vi har samma grundfilosofi och gemensamma mål med företaget.

Vad har varit er största utmaning?

– Den största utmaningen har varit, är och kommer säkert att vara, att hålla ut och fortsätta våga pröva ny mark. En entreprenörs vardag kan vara otroligt tuff och då gäller det att inte ge upp i första läget. Sötman är ju att det är väldigt kul också.

Hur länge har ni haft kontor på Brewhouse och hur hamnade ni här?

– Vi har haft kontor här sedan 2007. Vi blev uppringda när vi sökte lokal för vi matchade den typen av företag man ville få in här.

Vad jobbar ni med för tillfället, vilka projekt är aktuella?

– Just nu jobbar vi med ett restaurangkoncept, en lamptillverkare och en helt ny produkt som jag inte får berätta om. Vi har även två nomineringar till Svenska Designpriset, där röstningen pågår precis just nu.

Hur ser visionen ut för framtiden? Drömkunder/-samarbetspartners?

– Vår vision är att vara den bästa konceptbyrån i Norden. Drömkunden skulle kunna vara Liseberg som innehåller flera olika koncept. Vår målgrupp är medelstora företag som behöver en ompositionering och där vi kan jobba med varumärket, kommunikationen och förpackningen.

Webbyrå mkmedia
Till toppen