Meny

Brewhouse, ett kulturellt kluster som får samarbeten att blomstra


Under flera år har Brewhouse genom olika samarbeten arrangerat konserter och events för att bidra och göra skillnad. Och under den direktsända TV-galan Världens Barn var Brewhouse en av de representerade företagsvännerna.

Anna Svensdotter Dimle/Verksamhetschef och konstnärlig ledare Brewhouse

Vår verksamhet på Brewhouse skall vara just genrebred, öppen och ge möjlighet för möten mellan olika människor, konstyttringar och upplevelser. Samtidigt vill vi lyfta våra näringar och visa effekten av att ge kreatörer, filmare, musiker och artister möjlighet att utveckla sitt företagande i samklang med sitt konstnärskap. Mer än 80 procent av de som tar examen från Konstnärliga fakulteten blir företagare och i våra branscher är företagandet en helt ”normal och vanlig” framtid. Men hur jobbar man långsiktigt och hållbart med sitt företagande där fokus skall vara den konstnärliga identiteten? Utifrån den frågeställningen navigerar vi vår verksamhet inom inkubatorn Create Business på Brewhouse.

I måndags var det näst intill fullsatt i restaurangen när Petter Seander öppnade månadens Brewhouse Talks. Petter, som är PR-ansvarig för bland annat Miss Li, pratade om helhet, långsiktighet och att jobba strategiskt rätt för att lyckas nå ut som artist. Våra inkubatorföretag jobbar just nu med retorikbyrån Snacka Snyggt och i veckan har Ny Musik sin första konsert i Arenan för säsongen.

Välkommen till en fortsatt färgstark oktobermånad på Brewhouse!

Webbyrå mkmedia
Till toppen