Blogg


Arkiv

Kategorier

Fåntrattar och frälsare – bob hund firar 25 år på Brewhouse


bob hund. Foto/photo: Anna Brånhede

Tjeckoslovakien delas, Televerket blir Telia och Gudrun Schyman väljs till partiledare för Vänsterpartiet efter Lars Werner. Någonstans i springorna mellan alla olika inrikes- och utrikespolitiska händelser 1993 sipprade bob hund upp som ett väsen ur marken och släppte sin första självbetitlade skiva.

En svårdefinierad energi som forserade framåt utan att be om ursäkt för sig. Ömsom älskade ömsom hatade stod kritikerkåren åtminstone enade i att det var någonting nytt och outforskat som hade sett dagens ljus.

— Vi togs emot som både fåntrattar och frälsare, åsikterna gick isär beroende på vem du frågade. Så är det nog än idag även om fler känner till bandnamnet än 1993. Det känns rättvist, säger Thomas Öberg som är bob hunds sångare och befälhavare. Han som står längst fram under bandets många legendomsusade livespelningar och tar ut riktningen.

Inga omedelbara hits

De har lyckats hålla sig aktuella under 25 år trots att de, som Thomas Öberg själv har uttryckt det, inte gör låtar som blir omedelbara hits. Kanske är det också svaret på vad som är bob hunds mirakelmedicin. Det som har hållit ihop bandet under alla år och hållit dem ständigt aktuella trots att de aldrig har kompromissat med det konstnärliga uttrycket. Frågan är om bob hund har rört sig närmare den värld de tillhör eller om det rentav är världen som har närmat sig bob hund.

— Världen har blivit lite mer som en bob hund text, förvirrad, motsägelsefull och törstande efter ömhet. Det är inte vårt fel, säger Thomas Öberg.

Sveriges bästa liveband

Utnämnda till Sveriges bästa liveband åtskilliga gånger intar de nu Brewhouse Arena i Göteborg under två kväller, den så omskrivna helgen vecka 48. Parallellt med årets jubileumsspelningar, spelar bandet också in en ny skiva, så man ska inte hålla det för otroligt att publiken även bjuds på ett och annat nytt spår.

Efter de två spelningarna på Brewhouse Arena i Göteborg fortsätter bandet till Stockholm för ytterligare två spelningar på Debaser Strand. Thomas Öberg är klar över vad han hoppas att de som kommer och firar bob hunds 25 års-jubileum ska känna när helgen vecka 48 har tagit slut.

— Lycka och lite vemod blandat med en uppriktig vilja att verkligen, verkligen, verkligen försöka hålla morgondagen öppen. Det kallas hopp.

Läs hela inlägget

Tyken Design gillar den återvunna julklappen


Sedan 1988 utses Årets julklapp av Handelns Utredningsinstitut som ägs av Svensk Handel. I år föll valet på ”Det återvunna plagget” vilket har gett ett positivt eko runt om i landet. Inte minst från Brewhouse entreprenör Annika Tykesson som genom sitt företag Tyken Design tillverkar nya möbler och inredningsprodukter av spillmaterial från framförallt träindustrin.

— Det känns helt fantastiskt. Folk börjar fatta att man inte kan konsumera som man har gjort förut. Det känns även som en liten seger med tanke på Black Friday som är på uppgång. Det ger en liten push till branschen att fokusera mer på servicebiten, för om man kollar på hur lite kläder som lagas och tas tillvara, så finns det så oerhört mycket att göra. Jag tycker att det här är jättekul och det är ju någonstans här som jag verkar inom Tyken design också genom att använda mig av återvunna och återbrukade spillmaterial, säger Annika Tykesson.

Motiveringen lyder bland annat att ”det återvunna plagget speglar de svenska konsumenternas intresse för nya hållbara alternativ och ökande oro för klimat och miljö. Med det återvunna plagget fångas en tidsanda där nya affärsmodeller och tekniska innovationer föds och tillsammans skapar en mer hållbar konsumtion.”

— Kunder ser ett värde i second hand idag. Alla butiker och minsta lilla second hand har börjat kunna ta betalt på ett annat sätt. Ett par byxor kostar inte en tia eller en tjuga längre utan man får ge några tjugor och ibland upp till hundralappar, säger Annika Tykesson och fortsätter fundera på nästa års utnämning.

— Årets julklapp till nästa år kanske ska vara att ge sig själv en lagad produkt eller en reservdel istället. Kanske en ny bytta till sin köksmixer istället för att köpa en helt ny köksmixer.

Läs hela inlägget

The Brewhouse Award – bättre än någonsin!


I skrivande stund rullar nyheterna ut om den första av fyra möjliga statsministeromröstningar i riksdagen. Oavsett hur man röstar och vilket regeringsalternativ man stödjer så enas många idag kring behovet av en lösning som på bästa sätt, inom parlamentarismens ramar, speglar valresultatet.

Jämte allt detta är det idag två veckor sedan sista tävlingsdagen i The Brewhouse Award. Det var med oerhörd stolthet som vi under gårdagen tilldelade årets jurymedlemmar sina tävlingsbidrag för bedömning. Vi som jobbar på Brewhouse kan ödmjukt konstatera att 2018 års upplaga av The Brewhouse Award är bättre än någonsin med tävlingsbidrag som kommer att låta höra talas om sig. Det lovar jag.

Jag kan än en gång konstatera att jag har ett fantastiskt jobb där jag får omge mig av så mycket värme och kreativitet från våra innovatörer, kreatörer och entreprenörer. Jag får träffa så många drivna idégivare, inte minst unga människor, som presenterar sina visioner och lösningar på nutida utmaningar.

Oavsett vad som händer i vår omvärld så strävar Brewhouse alltid efter att ge de bästa möjliga förutsättningarna för våra kreatörer och startups. Här hos oss på Brewhouse finns det gott hopp om framtiden.

// Anna Svensdotter Dimle

Tillbaka till nyhetsbrevet, klicka här. 

Läs hela inlägget

Möt jurymedlemmen Alexander Graah


För mindre än två veckor sedan avslutades tävlingsperioden för The Brewhouse Award 2018. Med 130 inskickade tävlingsbidrag börjar nu på allvar juryns arbete med att ta fram finalister och vinnare till finalgalan den 18 januari 2019. Brewhouse träffade jurymedlemmen Alexander Graah, som är VD och kreativ chef för Dr Denim, för att prata om kreativitet, entreprenörskap och förväntningar på juryarbetet.

Det är andra året i rad som Alexander Graah är med i juryn för The Brewhouse Award men han poängterar att det definitivt inte är den sista. Entreprenörskap har alltid legat honom varmt om hjärtat.

— I entreprenörskapet ligger åtminstone en del av svaret på vår tids stora frågor. Allt från sysselsättning till integration och miljö. Jag vill gärna göra vad jag kan för att inspirera och hjälpa eldsjälar att realisera sina drömmar. Både för att lyfta enskilda entreprenörer och hjälpa dem i nästa etapp, men också för att skapa uppmärksamhet kring det positiva med entreprenörskapet i ett större socialt sammanhang, säger Alexander Graah.

— Jag tror tyvärr att många fortfarande har en traditionell bild av företag och entreprenörer och ser dem som ett nödvändigt ont, utan att se att det är en gräsrotskälla till positiv utveckling.

Inspirerade av farfar

För snart 15 år sedan startade Alexander och hans bror Johannes, tillsammans med deras far Morten, familjeföretaget Dr Denim i en källarlokal i Göteborg, utan att riktigt veta vad de gav sig in i. Inspirerade av sin farfar som alltid såg bortom alla uppkomna hinder, grundlade de sin vision om att skapa jeans som såg bortom säsonger, årstider och traditionell design.

Alexander berättar att han ser kreativitet som ett samlingsbegrepp för intellektuell skärpa som navigerar utanför de etablerade ramarna. Något som utmanar bilden av vad som är möjligt. En tanke som han tar med sig in i årets juryarbete där drömmen är att hitta och lyfta fram något som blir en riktig framgångssaga och som bär sig både kommersiellt och socialt.

— Jag hoppas se något som på riktigt kan börja påverka den globala konsumtionen. Som FN’s senaste klimatrapport visar så kan vi inte sitta och peta oss i naveln. Jag hoppas att vi får se någon som vill göra skillnad inte bara i det lilla, utan någon som vill skapa en rörelse och förändring på riktigt, säger Alexander Graah.

Tillbaka till nyhetsbrevet, klicka här. 

Läs hela inlägget

Brewhouse Entreprenörer – Travelonium


Att flyga kan ibland vara komplicerat. När man väl har köpt sin biljett så ska man packa rätt, checka in bagage, hitta rätt gate och hålla koll på om flyget är i tid. Det är kort sagt mycket oförutsett som kan inträffa. Omid Manikhi har skapat appen Travelonium för att hjälpa resenärer att hålla koll på alla förutsättningar under resan.

— Travelonium är som en personlig assistent och är utformad för att vägleda, påminna och hålla dig informerad under hela resan. Den ger dig möjlighet att snabbt tänka om och planera annorlunda om något oväntat skulle inträffa, säger Omid Manikhi.

— Jag använde en liknande app för några år sedan som jag verkligen älskade. Men den appen köptes tyvärr upp av ett större företag och försvann därmed som en oberoende app på marknaden. Efter att ha tittat på konkurrensen och på hur marknaden såg ut, så bestämde jag mig för att skapa något som var både större, bättre och mer prisvärt.

Teknik, elektronik och datorer

Omid är född i Iran och har sedan unga år varit väldigt intresserad av både teknik, elektronik och datorer. Han lärde sig programmera vid tolv års ålder och har studerat elektroniskt ingenjörskap i Iran och läst informationsteknologi i Halmstad. Han jobbade under flera år både som programmerare på frilansbasis och för företag men bestämde sig till slut för att göra slag i saken och förverkliga sin dröm om att bli entreprenör.

— Jag visste att det inte var lätt att starta företag och att jag behövde lära mig många nya saker. Brewhouse hittade jag efter en sökning på nätet och drogs direkt till deras professionellt utformade webbsida och den kultur av mångfald som man möttes av. Jag fyllde i en ansökan, förberedde en presentation av min idé och fick slutligen reda på att jag hade turen att vara en av de utvalda som fick börja på programmet Create Speed, säger Omid Manikhi.

Lanserade sin app

Han berättar att han aldrig har ångrat att han tog chansen att börja sin resa mot att bli entreprenör på Brewhouse Incubator. För bara två veckor sedan lanserade han sin app och nu lever han sin dröm varmt påhejad av de andra deltagarna i Brewhouse Incubator. 

— Det är verkligen ett privilegium att vara en del av Brewhouse-familjen. Det är en hård resa och det är extremt svårt, nästan omöjligt, att lyckas om man inte får både praktiskt och moraliskt stöd, vilket jag tycker att man får här på Brewhouse. Att vara omgiven av medarbetare som hanterar liknande problem och utmaningar som en själv känns väldigt viktigt. Man vet att man inte är ensam i sin strävan. Det är enastående hur alla i den här familjen verkligen vill se varandra lyckas och gör allt de kan för att hjälpa varandra dit.

Läs mer om Travelonium här. 

Tillbaka till nyhetsbrevet, klicka här. 

Läs hela inlägget

Amanda tipsar tävlande i The Brewhouse Award!


Fran & Frank – en av finlisterna i The Brewhouse Award 2017

Amanda Kallin och Idil Gücüyener, är idégivarna bakom finalistbidraget Fran & Frank. Ett progressivt tampongmärke som med teknik, innovation och design vill krossa menstabut, stärka kvinnor och göra tampongen till en mer värdefull livsstilsprodukt för att i längden uppnå ett mer jämställt och öppet samhälle.

Nästan på dagen ett år efter att duon lämnade in sitt tävlingsbidrag träffar vi Amanda och lyssnar på hur det var att tävla och om tävlingen har betytt något för deras utveckling?

– I första hand valde vi at tävla för att testa själva idén, för att se om den skulle kunna ha potential att förverkligas. Att det var gratis att ansöka gav också en ”varför inte?”-känsla och såna är alltid bra att ta tillvara. Själva ansökningsprocessen var givande på det sätt att man fick djupdyka i sin egen projektidé. Att vårt bidrag tog sig hela vägen till final var såklart en oerhörd boost och bevis på att man inte var helt ute och cyklade. Utmaningen att hålla (och klara av) den muntliga pitchen och träffa den härliga juryn var kronan på hela verket.

Har du några tips till personer som funderar på att tävla?

– Lägg mycket tid och kraft på ansökan! Att fundera igenom och konkretisera sin idé är både viktigt och nyttigt, inte bara för själva tävlingen utan också för sin egen och projektets skull. Se också tävlingen som en möjlighet att få uppmärksamhet utan vare sig marknadsmässigt eller ekonomiskt kapital, något som man kanske inte har i överflöd i början av sitt företagande, avslutar Amanda.

Än finns det chans att tävla i The Brewhouse Award 2018. Tävlingen stänger först om drygt fyra dagar, alltså på onsdagen den 31 oktober kl. 23:59. Läs mer och tävla HÄR!

Ta chansen, det kan vara starten på en helt ny bana. Tävla om vinstpengar, mentorskap, affärscoachning, plats i någon av Brewhouse Incubators tillväxtprogram, fri arbetsplats under sex månader och andra vinster som tar din idé till förverkligande.

Dessutom får alla som lämnar in ett bidrag skriftlig feed back på sin idé av årets jury.

Lycka till 💜

 

Läs hela inlägget

Brewhouse Entreprenörer – Språkbussen


Annika och Hans Melin har en vision. Den vilar på tanken att språket är ett grundfundament som behövs för att fullt ut kunna fungera i sin omgivning. Nya rapporter kommer fram till att språkutvecklingen behöver stöttas och att expertisen behöver komma närmare de som berörs. Samtidigt är det svårt för förskolor och skolor att hinna åka iväg och möta upp expertisen där den finns.

Annika och Hans startade Språkbussen som ett led i att vända på förutsättningarna och istället ta expertisen till de platser där behoven finns.

— Vi har tre barn och vår Ellen har Downs syndrom. Det är tack vare henne som vi har hamnat i sådana här tankar och idéer. Vi har sett behovet av samarbete genom många års möten med pedagoger på förskolan och i skolan, säger Annika Melin.

— Det finns jättemånga organisationer som stöttar familjer som oss och barn som behöver språklig utveckling, men vi ser att det skulle behövas ett mycket större samarbete mellan staten, kommunen och landstinget. Ibland är det specialpedagogiska skolmyndigheten med sin kompetens, Ibland är det specialpedagoger från ett resursteam i kommunen och ibland är det en logoped från habiliteringen. De jobbar ju alla mot samma mål men i sina egna stuprör. Språkbussen är också tänkt som en mötesplats där de här olika kompetenserna kan möta föräldrarna och faktiskt samverka, säger Annika Melin.

The Brewhouse Award

Förra året tävlade Språkbussen med sin idé i The Brewhouse Award i kategorin ”Sociala innovationer och socialt entreprenörskap”. Även om de inte vann så är både Annika och Hans mycket glada över sitt deltagande då det innebar att Språkbussen fick plats i ett av Brewhouse tillväxtprogram för startups.

— Själva galan var väldigt pampig och proffsigt upplagd. Jag gillar hela uppläget med att man lyfter idén. Man får pepp och stöttning och man känner att det är på riktigt, säger Hans Melin.

— Det som var bäst med galan var ändå det som det gav oss. Att få vistas i den här miljön med alla andra företag som är här och flera som jobbar med social hållbarhet. Det har varit ett lyft, säger Hans Melin.

Samverkan

Annika är inne på samma linje och betonar den samverkan som sker mellan entreprenörerna i Brewhouse inkubator.

— Det har gett oss massor att träffa alla nya kollegor som har andra idéer. Man möts i de olika frågeställningarna som gäller för alla nystartade företag, säga Annika Melin.

Båda Annika och Hans är glada över att de tog chansen att ställa upp i The Brewhouse Award och skickar samtidigt med ett råd till de som funderar på att anta utmaningen.

— Det tipset vi kan ge är att sikta högt och vara väl förberedd när man går in i tävlingen. Alla möten leder till någonting nytt.

 

Läs hela inlägget

Två veckor kvar att tävla i The Brewhouse Award!


Har du Årets Affärsidé eller är du 2018 års Wildcard?

Tävla om vinstpengar, mentorskap, affärscoachning och andra vinster som tar din idé till förverkligande. Alla bidrag får dessutom skriftlig feedback.

Tävla här eller sprid ordet om Sveriges mest nyskapande idé- och innovationstävling.

Kulturfabriken Brewhouse

Vi på kulturfabriken Brewhouse i Göteborg vet att det går att förändra, utveckla och förädla världen med kraft ur de kulturella och kreativa branscherna*. Vi vet dessutom att det går att skapa lönsamhet, affärsnytta och innovation inom dessa områden.

Därför arrangerar vi årligen The Brewhouse Award för att låta det kreativa skapandet, kulturen och mångfalden stå i centrum för tillväxten.

TÄVLINGSKATEGORIER

Music Innovation (Ny)
Här tävlar du med musiktech-innovationer och andra nyskapande musikprojekt för att möta framtidens musikbransch.

Social Innovation
Här tävlar du som har innovativa tjänster, produkter, processer, samarbeten och metoder med syfte att möta samhällets utmaningar.

Young Innovation
Här tävlar du som är mellan 15–20 år i en öppen och genrebred kategori. Låt fantasin flöda!

Open Innovation
Här ges konstnärlig och kreativ frihet till att låta drömmar ta plats jämsides nyskapande idéer och innovationer.

JURY

Brewhouse verksamhetschef och konstnärliga ledare Anna Svensdotter Dimle utgör navet i årets jury som består av handplockad expertis från näringslivet, ledande kulturprofiler, innovatörer, entreprenörer och kreatörer.

Som exempel kan nämnas Eva Halvarsson – VD Andra AP-fonden, Maria Elmqvist – Bitr. Professor i Innovation Management vid Chalmers tekniska högskola, Alexander Graah – VD Dr Denim och många fler.

Läs mer om vår fantastiska jury!

 

Lycka till! 💜
Önskar vi på Brewhouse

 

*The Brewhouse Award vänder sig till kreatörer och innovatörer inom arkitektur, design och formgivning, film, foto, konst, kulturarv, litteratur, media och marknadskommunikation, mode, musik, måltid, scenkonst, slöjd och konsthantverk, spelutveckling samt upplevelsebaserat lärande.

 

Läs hela inlägget

Brewhouse Entreprenörer – Helenas Tårteria


Mobiltelefonen vibrerar åter igen där den ligger på bordsskivan och söker uppmärksamhet från sin ägare. Helena Hagman reser sig upp, tar med sig telefonen och går bort till en avskild del av Brewhouse lokaler för att svara.

— Det var en tidning som ville få till en intervju, säger Helena Hagman efter att hon har lagt på.

— Det känns lite som att man har guldläge nu när man både vann juryns röst i bröllopstårtskategorin och kom tvåa i folkets röst. Det känns oerhört kul.

Påpassad person

Helena är en påpassad person dessa dagar efter att ha tävlat och vunnit med sina tårtdekorationer i Skandinaviens största tårtutställning – Scandinavian Cake Show i Kungälv.

— Vinsten gör ju mycket för min marknadsföring också vilket jag inte tänkte så mycket på innan. Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte varit med i några tävlingar för att jag ska vinna, utan för att jag älskar den här utmaningen. Det känns som att jag tävlar mer med mig själv.

Helena är utbildad konditor och har provat på att jobba inom konditorbranschen men kände att det arbetssättet inte riktigt passade henne. Hon ville bli sin egen.

— Det ska gå snabbt och ska mer tänkas på kvantitet än kvalitet. Sen har jag egentligen alltid känt att jag har velat hå något eget. Redan som barn var jag väldigt företagsam och sydde egna kläder till mina Barbiedockor som jag sålde till kompisarna för några kronor, säger Helena Hagman.

Ta steget fullt ut

Helena säger att hon inte har haft med sig företagandet hemifrån eller att det är någonting hon har blivit pushad in i. Däremot kände hon själv att hon ville ta steget full ut efter att ha gjort specialtårtor till vännernas bröllop och barnkalas under nästan tio års tid.

Framtiden ser ljus ut för Helenas Tårteria. Om en månad ska hon till England och tävla i världens största tårtmässa, Cake international, där hon hoppas kunna prestera på topp även om konkurrensen där är tuffare än någon annanstans.

— Sen kommer jag att finnas på bröllopsmässan – Bröllopsfeber – på Svenska Mässan i februari också, det ser jag mycket fram emot, säger Helena Hagman.

Läs hela inlägget

VI ÄR BREWHOUSE – Anna Svensdotter Dimle


JAG HÖRDE MIG SJÄLV SÄGA ATT JAG HADE SLUTAT

Som Brewhouse verksamhetschef och konstnärliga ledare är Anna Svensdotter Dimle ständigt aktuell. Nu som juryordförande i The Brewhouse Award och alltid annars som en aldrig sinande källa till idéer som utvecklar både nya och redan befintliga koncept.

— Mycket har hänt i The Brewhouse Award sedan förra året. Det mest påtagliga är att det har kommit till en helt ny spännande tävlingskategori – Music Innovation. Brewhouse har sina rötter i musikbranschen och startades för att stödja branschens utveckling. Därför känns det oerhört viktigt att lyfta just denna bransch i en helt egen kategori, säger Anna Svensdotter Dimle.

— Sverige har historiskt sett varit mycket starka inom musikindustrin och Brewhouse vill behålla och utveckla den positionen när musikbranschen fortsätter att digitaliseras. Det känns extra roligt att få lansera den här kategorin nu när vi har så många i årets jury med erfarenhet och kompetenser inom musikindustrin. Till exempel Louise Lindén, grundare till både Live Green Festival och Young Innovation HUB, Tomas Jernberg på Dimberg Jernberg Management och Andreas Andersson på DMG Education.

Tegelgula fasader

Det märks när Anna kommer in i ett rum. På det positiva sättet. Hon har värme och energi och är välkomnande och berömmande gentemot de människor som rör sig inom kulturfabrikens tegelgula fasader. Hon ser till att alla blir sedda. Det finns ett fokus i hennes blick som är svår att definiera. Som om hon aldrig hinner vila i en tanke innan nästa boll ska fångas, dammas av och vändas på, innan hon kastar upp den i luften igen med en förhoppning om att inte behöva fånga in den inom en allt för snar framtid.

Man förstår att det där fokuset är en viktig egenskap i arbetet med att leda Brewhouse. Många saker kräver snabba beslut; utmaningar kräver sina lösningar. Anna berättar att det är utmaningen i att driva Brewhouse framåt som gör henne så engagerad och får henne att känna så starkt för uppgiften.

— Jag ser hela tiden att det går som en röd tråd genom vår verksamhet, att vi ska våga. Vi ska våga gå framåt och vara öppna för nya möten. Vi måste våga hoppa utan att på förhand veta hur vi kommer att landa. Men vi måste också våga bromsa när det behövs.

Nyfiken på det okända

I någon mening var det också nyfikenheten på det okända som fick henne att sluta som valthornist och jobbet som professionell musiker, för att istället lägga sin energi på näringslivsutveckling och det nya konceptet Brewhouse.

— Jag var tio år när jag för första gången tog ett valthorn i min hand. Sen den dagen var det en självklarhet att jag skulle bli musiker, säger Anna Svensdotter Dimle.

— Min man jobbade som trombonist i symfonikerna och jag åkte landet runt som frilansande musiker. De få stunder jag var hemma var jag såklart tvungen att öva för kommande uppdrag. Jag tror att min man kände av min växande frustration för en dag frågade han mig om det verkligen var det här jag ville göra. Hans ord satte igång en inre process i mig och det var ungefär samtidigt som jag läste en artikel om Kulturverkstans projektledarutbildning.

En känsla av nystart

Hösten hade kommit till Göteborg med sina sprakande färger och hårdhänt trängt undan sommarens pasteller med armbågarna. En årstid som för en del för med sig en känsla av nystart efter sommarens dekadens och planlösa ledighet. Skolstarter och nya karriärval; allting ligger öppet. Höstens vindar ger en extra skjuts och föser en framåt med en hjälpande hand i ryggen; framåt mot det nya. Anna sökte utbildningen och kom in.

— Jag kände från första dagen på utbildningen att detta var bara wow. Så mycket ny kunskap. Det var verkligen en känsla av att ha kommit rätt, säger Anna på sitt passionerade och engagerande sätt.

— Det intressanta är att jag nästan samtidigt fick ett samtal och en fråga om ett uppdrag i en operaproduktion. Jag hörde mig själv säga att jag har slutat. Efter det telefonsamtalet valde jag att lämna jobbet som professionell musiker och det har jag faktiskt aldrig ångrat.

Resan som företagare

Hela episoden vittnar om att Anna själv har gjort resan som företagare inom kulturbranschen på alla plan. Hon säger att det ger henne en större förståelse för de kreatörer och företagare som kommer till Brewhouse och de utmaningar som de ställs inför. Och inte minst har det gett henne förståelse för de som är med och tävlar i The Brewhouse Award.

—Det är också därför som det är oerhört viktigt för oss att man ska få med sig något mer när man är med och tävlar. Det är inte lätt att själv skaffa sig de kontakter, mentorer och det affärsstöd som The Brewhouse Award erbjuder. Alla som tävlar får dessutom professionell respons på sin idé och jag tror att det lockar många, säger Anna Svensdotter Dimle.

—Vinstpengar är en sak men att få tillgång till vårt jurynätverk kan i många fall vara mer värdefullt. Det är också därför vi har valt att ha hela 40 personer i vår jury. Vi har sett tidigare år att det är viktigt att känna att någon i ens egen bransch lyssnar på den idé som man har. Det är också viktigt att vi kan ge de tävlande förebilder som de kan inspireras av.

 

Klicka vidare för att tävla i The Brewhouse Award. Tävlingsperioden är öppen 1 september – 31 0ktober 2018.

 

 

 

Läs hela inlägget

Webbyrå mkmedia
Till toppen